کاربرد لپ تاپ‌ها

لپ تاپ‌ها از نظر کاربرد در این تقسیم بندی و دسته بندی‌ها قرار می‌گیرند:
لپ تاپ‌های-خانگی:

    از آنجایی که این لپ تاپ‌ها ثابت بوده و نیاز به جابجایی و انتقال مداوم ندارد، وزن زیادی دارند.

همچنین چون از لپ تاپ‌های خانگی بیشتر برای دیدن و مشاهده فیلم‌ها و عکس‌ها استفاده می‌شود دارای صفحه نمایش بزرگتر، کیفیت تصویر و گرافیک بالاتر، صدای واضح تر و کابل‌های با کیفیت HDMI هستند.

    لپ تاپ‌های-دانشجویی: این لپ تاپ‌ها دارای ابعاد و وزن متوسط و قیمت و ویژگی‌ها و خصوصیات مناسب هستند. از آنجایی که دانش آموزان و دانشجویان نیاز به حمل و جابجایی همه روزه و زیاد این لپ تاپ‌ خود همراه با دیگر وسایل و لوازم درسی خود دارند، از وزن مناسبی برخوردارند تا قابلیت حمل و جابجایی آنها ساده تر و راحت تر شود.

همچنین دانشجویان از لپ تاپ فقط انتظار برآورده کردن انجام درس‌ها و پروژه‌های درسی خود دارند؛ بنابراین در این لپ تاپ‌ها خبری از به کاربردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی نیست و قیمت آنها بسیار مناسب است.

    لپ تاپ‌های-مخصوص بازی: این لپ‌ تاپ‌ها از گران قیمت ترین لپ تاپ‌های تولیدی است و برندهای کمی هستند که این لپ تاپ‌ها را می‌سازند.  وزن بالای این لپ تاپ‌ها به دلیل امکانات سخت افزاری زیاد و حرفه‌ای و صفحه نمایش بزرگ سبب شده است تا نتوان به راحتی آنها را جابه‌جا کرد. قدرت پردازشی و گرافیکی بالا، طراحی ظاهری زیبا و چشم نواز، قیمت بالا و وزن زیاد از خصوصیات و ویژگی‌های بارز این نوع از لپ تاپ‌ها است.

لپ تاپ‌های-حرفه‌ای و تخصصی: از نظر سخت افزاری این لپ تاپ‌ها بسیار قدرتمند هستند چرا که باید بهترین و حرفه‌ای ترین نرم افزارهای مربوط به کار مهندسین و صاحبان کسب و کار را ساپورت کنند.

این لپ تاپ‌ها از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی، طول عمر باتری و بدنه‌ای مقاوم و مستحکم در جایگاه بسیار بالا و حرفه‌ای قرار دارند.

    لپ تاپ‌های-تجاری: ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری و امنیتی نقطه قوت طراحی و ساخت این لپ تاپ‌ها است.

.طراحی ظاهری زیبا، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، اندازه‌های متوسط و قیمت متوسط رو به بالا از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته‌ی این نوع از لپ تاپ‌ها است.



خرید لپ تاپ دست دوم Asus در شیراز

انواع لپ تاپ های دست دوم asus را می توانید با کیفیت مناسب و کارکرد عالی از شرکت ما بخواهید .

معمولا لپ تاپ های ایسوس در بین مردم کشور ما جایگاه خوبی دارند و از طرفی نیز ایسوس با تهیه ی لپ تاپ های مختلف که تقریبا همه ی نیاز هارا پوشش می دهد توانسته از زمان ورود به ایران تا به امروز فروش خوبی داشته باشد .

معمولا در بین مقایسه های لپ تاپ ها با هم اگر یک لپ تاپ ایسوس وجود داشته باشد و با سایر لپ تاپ های مشابه در همان رده مقایسه شود مردم ترجیح می دهند که از لپ تاپ ایسوس استفاده کنند .

در زمینه های مختلف از جمله بازی ، مهندسی ، اداری و … ایسوس لپ تاپ های مختلفی را برای فروش عرضه می کند .

برای بازی عموما لپ تاپ های Gaming ایسوس وجود دارند که توانسته در بین گیمر ها جای خود را حفظ کند و به یکی از برندهای محبوب تبدیل شود .

برای خرید لپ تاپ های دست دوم و استوک asus در شیراز می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید .
خرید لپ تاپ دست دوم Dell در شیراز

برند Dell یکی از قدیمی ترین برندهای موجود در بازار لپ تاپ می باشد .

در دهه ی 80 در کشورمان لپ تاپ های زیادی با برند dell وجود داشت که معمولا کارکرد خوبی هم داشتند و هنوز هم بسیاری از لپ تاپ های dell با عمر نزدیک به 10 سال به راحتی کار می کنند و گذر زمان فقط از نو بودن قطعات آن ها کاسته ولی کارایی خود را دارند .

بین لپ تاپ های موجود دست دوم در بازار نیز لپ تاپ های dell معمولا خرید و فروش خوبی دارند .

برای خرید انواع لپ تاپ و نوت بوک های دست دوم Dell در شیراز می توانید با کارشناسان ما ارتباط داشته باشید .

همچنین می توانید با خیالی آسوده و مطمئن تعمیر لپ تاپ در شیراز را به ما بسپارید .

 
خرید لپ تاپ دست دوم Lenovo در شیراز

لنوو که در چند سال گذشته وارد بازار ایران شده توانسته لپ تاپ های زیادی را در بازار ایران عرضه کند و نفوذ زیادی را در بین خریداران لپ تاپ داشته باشد .

معمولا قیمت لپ تاپ های لنوو به نسبت سایر لپ تاپ ها با برندهای مختلف در همان رده ، ارزان تر می باشد و این موضوع به فروش این لپ تاپ ها کمک زیادی نموده است.

معمولا لپ تاپ های دست دوم لنوو نیز قیمت بسیار مناسب تری نسبت سایر لپ تاپ های مشابه دارند و این موضوع در لپ تاپ های دست دوم نیز به خرید لپ تاپ کمک می کند .

البته به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از لپ تاپ های لنوو واقعا کیفیت مناسبی ندارند و تنها به دلیل ارزان بودن فروش زیادی دارند .

می توانید بهترین لپ تاپ های دست دوم lenovo را از شرکت ما بخواهید .

 
خرید لپ تاپ دست دوم Hp در شیراز

Hp نیز یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان می باشد که در کشور ما نیز لپ تاپ های HP کارکرد خوبی داشته اند .

معمولا مزیت Hp نسبت به سایر برند ها وجود لپ تاپ هایی با مشخصات فنی مناسب و قیمت پایین تر می باشد .

این برند نیز همانند برند Dell توانسته محبوبیت زیادی را در بین خریداران لپ تاپ پیدا کند .

لپ تاپ های HP معمولا به عمر طولانی و بازدهی زیاد معروف هستند .

می توانید برای خرید انواع لپ تاپ دست دوم و استوک Hp نیز با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین لپ تاپ را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید .

 
خرید لپ تاپ دست دوم Toshiba در شیراز

یکی از برندهایی که به نسبت رقبا در بازار فروش لپ تاپ توانست درخشش کمتری داشته باشد توشیبا بود .

این برند ژاپنی نتوانست فروش زیادی را در کشور ما داشته باشد اما به هرحال توانست سهم اندکی از بازار را به خود اختصاص دهد و نام توشیبا را هر چند کم بر روی زبان ها نگهدارد .

معمولا لپ تاپ های دست دوم توشیبا به سختی پیدا می شوند و این موضوع باعث می شود خریداران برای خرید کمی با مشکل مواجه شوند .

این لپ تاپ ها را نیز با قیمت مناسب از ما بخواهید .

 
خرید لپ تاپ دست دوم Samsung در شیراز

سامسونگ نیز یکی از برندهایی می باشد که بازار را به صورت کمی توانست به خود اختصاص دهد و شاید موفقیت این برند در زمینه های دیگر اصلا قابل قیاس با فروش لپ تاپ های سامسونگ نباشد .

همانند توشیبا نیز این لپ تاپ ها درصد کمی در بازار دارند و معمولا خریداران نیز تمایل زیادی به خرید این نوع برند ها ندارند.

باید به این موضوع نیز توجه داشت که قیمت این لپ تاپ ها معمولا پایین است و همین موضوع به فروش آن ها کمک می کند.

البته محدوده قیمتی این نوع لپ تاپ نیز برای عده ای از خریداران بسیار مناسب می باشد به همین دلیل آن ها لپ تاپ های دست دو یا استوک سامسونگ را انتخاب می کنند.

 
خرید لپ تاپ دست دوم LG در شیراز

برند LG یکی از تولید کنندگان لپ تاپ می باشد که درصد کمی از لپ تاپ های آن در کشور ما به فروش رسید و شاید ایران مقصد خوبی برای فروش لپ تاپ های LG نبود .

لپ تاپ های دست دوم ال جی را نیز می توانید با قیمت بسیار مناسب از شرکت ما بخواهید .

 
خرید لپ تاپ دست دوم Acer در شیراز

لپ تاپ هایی با قطعات متوسط و کارایی متوسط . شاید ایسر Acer یکی از برندهای کم نام و نشان در ابتدای ورود به کشور ما بود ولی به مرور این برند همانند غول های ایسوس و لنوو نیز توانست سهم مناسبی را به خود اختصاص دهد که این موضوع به فروش این لپ تاپ ها نیز کمک کرد .

می توانید لپ تاپ های ایسر را برای کاربردهای مختلف از شرکت ما تهیه کنید و با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید .

 
چرا باید در انتخاب لپ تاپ دست دوم دقت کنیم ؟

معمولا مردم برای خرید وسایل دست دوم دقت کافی را به خرج نمی دهند و همین مورد می تواند زمینه ساز یک خرید ناموفق باشد .

برای خرید وسایل الکترونیکی و سخت افزاری نیز باید بیشتر از وسایل دیگر دقت به خرج داد ، چرا که این وسایل حساس تر می باشند و ممکن است عیب های پنهانی داشته باشند.

لپ تاپ دست دوم معمولا بازه ی کوتاهی برای تست دارد و به همین دلیل باید در خرید آن کاملا بررسی کنیم و از فروشنده بخواهیم که توضیحات کافی و همچنین شرایط گارانتی را در اختیار ما قرار دهد . این موضوع باعث می شود که بتوانیم با خیال راحت تری خرید کنیم و به راحتی لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب کنیم .

حال به بررسی تک تک موارد مورد نیاز در خرید لپ تاپ دست دوم می پردازیم.

این راهنما که در ادامه برای شما عزیزان نوشتیم ، حاصل سال ها تجربه در زمینه فروش لپ تاپ می باشد لطفا در صورتی که وقت کافی دارید این راهنما را با دقت بخوانید.

 
بررسی گرافیک لپ تاپ دست دوم

حتما در انتخاب لپ تاپ مورد نیاز خود به گرافیک لپ تاپ توجه کنید .

اگر برای کارهای عادی میخواهید لپ تاپ بخرید، نیازی نیست گرافیک زیاد قوی داشته باشد .

منظور از کارهای عادی مثلا تماشای فیلم ، سرچ در اینترنت ، گوش دادن به موزیک ، تایپ ، درست کردن پاورپوینت و … می باشد .

اگر برای کارهای گرافیکی میخواهید لپ تاپ بخرید حتما به گرافیک لپ تاپ توجه کنید چرا که به پردازش قوی نیاز دارید .

در این مورد هم حتما تحقیقات کافی انجام دهید برای مثال اگر میخواهید نرم افزار adobe after effects را اجرا کنید حتما به گرافیک مورد نیاز توجه کنید .

تجربه شخصی : این مورد را در خرید لپ تاپ های دست دوم بسیار دیده ام که بعد از خرید متوجه می شوند که مشخصات این لپ تاپ از لپ تاپی که نیاز دارند کمتر است و باید به فکر ارتقاء لپ تاپ باشند ، پس حتما قبل از خرید از مشخصات لپ تاپی که نیاز دارید یک لیست کامل تهیه کنید .

معمولا گرافیک های موجود  Nvidia و یا AMD هستند که دستگاه های Nvidia فروش بیشتری دارند البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که بیشتر دستگاه ها دارای گرافیک Nvidia هستند .

اگر برای کارهای حسابداری و نرم افزارهای خاص می خواهید لپ تاپ خردیداری کنید حتما مشخصات نرم افزار خود و یا مشخصات نرم افزار حسابداری را چک کنید و از گرافیک آن مطمئن شوید.

در بسیاری از مواقع با توجه به استفاده ی کاربر وجود گرافیک لازم نیست ، همین موضوع می تواند در مصرف بودجه ی شما صره جویی کند.

 

 
نکته ای بسیار اساسی در هنگام خرید

معمولا کارت گرافیک را در بازار با یک عدد بیان می کنند و 2 گیگ ، 4 گیگ و … را به عنوان کارت گرافیک معرفی می کنند .

تا حالا از خودتون پرسیدید که این عدد دقیقا چه چیزی هست ؟ 2 گیگ نشان دهنده ی ظرفیت چی هست ؟

جواب این سوال خیلی ساده س .

کارت گرافیک دارای رم (Ram) هست و ظرفیت این رم دقیقا همون عددی هست که اعلام میکنن پس کارت گرافیک 2 گیگ یعنی ظرفیت رم کارت گرافیک 2 گیگ هست .

توجه : رم اصلی سیستم رو با رم کارت گرافیک اشتباه نکنید چون این دو مورد کاملا متفاوت هستند .

نکته ای که در این موضوع وجود دارد همین است که ظرفیت رم کارت گرافیک به 2 طریق محاسبه می شود :

1 – فقط ظرفیت رم کارت گرافیک محاسبه شود و به تنهایی مقدار آن بیان شود .به این شکل که اگر کارت گرافیک دارای رم 2 گیگ هست ، ظرفیت کارت گرافیک دقیقا 2 گیگ به شمار می آید .

2 – رم کارت گرافیک + مقداری از رم اصلی . این موضوع دقیقا نکته ای است که فروشندگان در هنگام خرید از مشتری پنهان می کنند و به صورت شفاف این موضوع را توضیح نمی دهند .

حال به بررسی مورد 2 می پردازیم .

می توانید تعمیر کامیپوتر در شیراز را هم به ما بسپارید.

فرض کنید رم اصلی سیستم 4 گیگ باشد و کارت گرافیک 2 گیگ باشد ، در بعضی مواقع فروشندگان به خریدار می گویند که گرافیک 3 گیگ است چرا که در هنگام پردازش های گرافیکی خود سیستم عامل از رم اصلی هم استفاده می کند ، در واقع فروشندگان دروغی به مشتری نمی گویند ولی واقعیت ماجرا را نیز توضیح نمی دهند .

 
بررسی CPU لپ تاپ دست دوم

حتما به نوع CPU لپ تاپ و نیاز خود توجه کنید . اول به بررسی موردی می پردازیم که به صورت یک تصور اشتباه در بین می پردازیم.

معمولا سه نسل Core i3 ، Core i5 و Core i7 بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و عوام نیز این سه مدل را می شناسند ، حال نکته ای وجود دارد.

اینکه بیشتر مردم فکر می کنند که سی پی یو Core i5 به خاطر اسمش 5 هسته دارد درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

Core i5 که برای لپ تاپ طراحی شده باشد دقیقا دارای 2 هسته است ، تاکید میکنم 2 هسته.

Core i3 هم که برای لپ تاپ طراحی شده باشد دارای 2 هسته می باشد.

پس با تعداد صحیح هسته ها آشنا شدیم.

نوع سی پی یو نیز با توجه به کارکرد شما متغیر است و حتما در انتخاب به نوع کارکرد خود توجه داشته باشید.

همچنین تعمیر LCD لپ تاپ در شیراز را نیز به ما بسپارید.

 
بررسی Ram لپ تاپ دست دوم

Ram نیز یکی از قطعات بسیار مهم در انتخاب لپ تاپ می باشد که در زمان خرید باید حتما به آن توجه کنید .

با توجه به نیاز خود می توانید تصمیم بگیرید که لپ تاپ تقریبا با چه میزان ظرفیت Ram برای شما مناسب است .

معمولا برای کارهای عادی ، گشتن در اینترنت ، تماشای فیلم و …. ظرفیت Ram 4 گیگ مناسب است ولی اگر برنامه های خاصی می خواهید روی لپ تاپ نصب کنید و یا استفاده های فنی و مهندسی سنگین دارید حتما لپ تاپ با ظرفیت Ram بالای 6 گیگ انتخاب کنید .

اگر لپ تاپ برای Game می خواهید معمولا باید ظرفیت Ram دستگاه 8 تا 16 گیگ باشد ، اگر بتوانید رم بالاتر انتخاب کنید طبیعتا لپ تاپ قوی تری خواهید داشت .

لپ تاپ های موجود در بازار نیز معمولا قابلیت ارتقاء قطعات را نیز دارند و می توانید رم لپ تاپ را به راحتی ارتقاء دهید .

بسیاری از فروشندگان نیز در هنگام خرید اطلاعاتی در مورد ارتقاء رم به خریدار می دهند که می توان از این اطلاعات استفاده نمود و از آن ها خواست که بررسی کنند آیا ارتقاء رم لپ تاپ امکان پذیر است یا خیر .

یکی از نکات مثبت رم ، ارتقاء سریع آن است در صورتی که لپ تاپی را انتخاب کردید ولی رم دستگاه با رم مورد انتظار شما اختلاف داشت می توانید از فروشنده بخواهید تا رم را ارتقاء دهد.

البته مادربرد دستگاه نیز باید از این ارتقاء پشتیبانی کند.

 
آیا تمایل مردم به خرید لپ تاپ دست دوم بیشتر شده است ؟

با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ و همچنین شرایط اقتصادی کشور ، تمایل مردم برای خرید لپ تاپ های دست دوم بیشتر شده است.

البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که در سال های اخیر تنوع لپ تاپ ها زیاد شده و همین موضوع به انتخاب لپ تاپ های دست دوم نیز کمک می کند.

در واقع این تفکر که لپ تاپ دست دوم لپ تاپ خوبی نیست و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد در بین مردم کم رنگ تر شد هر چند که باید در انتخاب لپ تاپ دقت کافی را داشته باشید ولی این موضوع نیز به فروش دستگاه های دست دوم کمک زیادی کرد.

از طرفی بسیاری از شرکت ها و سازمان های تازه تاسیس برای کم کردن هزینه های خود به خرید دستگاه های دست دوم روی آورده اند.

محیط های کاری زیادی نیز وجود دارند که دستگاه های سنگین ویا ماشین آلات قوی در آن محیط فعالیت دارند که ممکن است باعث خرابی لپ تاپ شود ، معمولا در این محیط ها کارفرمایان از لپ تاپ های دست دوم استفاده می کنند تا در صورت خرابی به راحتی آن را تعویض کنند.