اینستاگرام در بروزرسانی جدید خود و با هدف  پیدا کردن کسب و کار ها یا  فروشگاه های اطراف کاربران یک نقشه قابل جستجوی  پویا را به آنها عرضه می  کند. با استفاده از این نقشه همانند گوگل مپس  کاربران می‌توانند به موقعیت  مکانی فروشگاه های اطراف خود دسترسی پیدا  کنند.به گزارش سرویس اخبار  فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ در استوری جدید خود قابلیت اخیر را  به طور کامل و با  توضیحات معرفی کرده است. پیش از این کاربران برای پیدا  کردن موقعیت مکانی  تنها از طریق پست ها می توانستند به نقشه دسترسی پیدا  کنند. اما اکنون در  به روز رسانی اخیر امکان جستجوی کامل از طریق نقشه و  فیلتر کردن فروشگاه  های مورد نظر نیز وجود خواهد داشت.


 همچنین در صورت انتخاب یک کسب و کار می توان دیگر پست ها و استوری های آن  را نیز مشاهده کرد. زاکربرگ در توضیح این قابلیت می گوید: امروز یک نقشه  قابل جستجوی جدید در اینستاگرام معرفی می شود که از طریق آن میتوان کسب و  کار های محلی نزدیک خود را کشف کنید و همچنین در صورت نیاز آنها را به صورت  دسته بندی و فیلتر شده در اختیار داشته باشید.


کاربران برای در اختیار گرفتن این نقشه می‌توانند از طریق موقعیت مکانی ثبت  شده روی پست ها استفاده کنند. همچنین با جستجوی مکان مورد نظر خود در این اپلیکیشن  و انتخاب یک نتیجه به مکان آن کسب و کار نیز هدایت خواهند شد. علاوه بر آن  امکان استفاده از فیلتر برای محدود کردن نتایج در یک منطقه از نقشه  اینستاگرام وجود دارد که میتوان تنها مکان‌های مورد نظر را مشاهده کرد.