چرا قیمت یک دستگاه استوک واقعی ارزان است ؟

۱-  امروزه بازار اجناس دست دوم یا همان استوک بسیار داغ است به طوری که  بسیاری از دلالان بزرگ مخصوصا در کشور های امارت و ترکیه بدون مراحلی که در  بالا گفته شده اجناس را خریداری می کنند .یعنی این دلالان با مراجعه  مستقیم خود به بانکها و ادارات… و فروشندگان رده ۳ در کشورهای پیشرفته  اقدام به خرید دستگاه دست دوم میکنند به قیمت بسیار ارزان کرده و آنها را  بعنوان دستگاه استوک می فروشند … چنین دستگاهی بطور طبیعی موجبات نارضایتی  مصرف کنندگان خواهد شد

۲-  بعضا در یکسری از مغازه هاو شرکت ها که در زمینه خرید و فروش استوک فعالیت  دارند جنس ایرانی را به نام اروپایی به افراد غالب می کنند به طور مثال با  نام استوک اروپا به خریداران عرضه می شود طبیعی است که در چنین حالتی  خریدار آن متضرر و کاملاٌ نا راضی خواهند بودپس عیب اصلی یک دستگاه استوک  تشخیص یک دستگاه استوک با یک دستگاه کار کرده و حتی اوراق است.

اما مبحث اصلی چرا استوک؟؟

کالای  استوک با کالای دست دوم که بسیار از آن کار کشیده است و از نفس افتاده و  به نام کالای استوک روانه بازار شده است تفاوت بسیار زیادی دارد. همانطور  که در ابتدای مقاله اشاره شد با توجه به نوسانات بازار ارز در ایران فروش  لوازم دست دوم یا استوک بسیار داغ شده است مخصوصا بازار لوازم خانگی که از  حساسیت ویژه ای برخوردار است . لوازم خانگی و لب تاب ها جزء گران قیمت ترین  کالاهای بازار شناخته می شوند و به علت اینکه بسیاری از امور روزمره ی  افراد به این کالا ها بستگی دارد جزء کالاهای اساسی می توانند دسته بندی  شوند.

از  طرفی استوک کالاهای نام برده شده با آکبند آن در کارآیی و کیفیت هیچ  تفاوتی ندارند و فقط قیمت بسیار مناسب تری را دارند . به همین علت بسیاری  از افراد ترجیح می دهند که هنگام خرید اینگونه کالاها نوع استوک آن را  خریداری نمایند و با پرداحت هزینه ی بسیار کمتری یک دستگاه مقبول و کاملا  مشابه آکبند تهیه کنند . اما نکته ی اساسی اینجاست که کالاهای استوک را از  کجا باید خریداری کرد و چگونه اطمینان پیدا کرد که دستگاهی که انتخاب کرده  ایم استوک است و با دستگاه کارکرده و اوراقی تفاوت دارد .

معایب خرید لوازم خانگی استوک

استوک  واقعی گرید A+ و A کمترین عیب ممکن رو خواهند داشت ولی متأسفانه در  کشورهای خاورمیانه بعضی از دلال ها به طور مستقیم با فروشندگان رده  3 خارجی وارد همکاری میشن و با خرید کالاهای ارزان , بدون مجوز  اقدام به فروش در قالب  “استوک” در شبکه های اجتماعی غیر تایید می کنند، که مشتری بعد از پرداخت وجه به هیچ عنوان حق اعتراض و درخواستی ندارد , پس توجه داشته باشید که فروشگاه اینترنتی مورد نظرتون دارای نماد اعتماد سایت و شفافیت هویتی فروش باشد.