اپل قصد دارد مک بوک ایر جدید که از تراشه های M2 استفاده می کند را به زودی  روانه بازار کند. از طرفی گزارش های جدید نشان می دهد بسیاری از سازندگان  لپ تاپ های ویندوزی اکنون نسبت به ورود این دستگاه به بازار و تاثیر منفی  روی فروش آنها میترسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در کنفرانس WWDC 2022 پس از رونمایی از تراشه جدید خود اعلام  کرد احتمالاً مک بوک ایر جدید نیز با این تراشه وارد بازار خواهد شد. اکنون  گزارش جدیدی توسط دیجی تایمز منتشر شده است که نشان می دهد سازندگان لپ  تاپ های ویندوزی نگران تاثیر منفی ورود این کالا روی محصولات آنها در بازار  هستند. احتمالا مک بوک های جدید با کنار زدن لپ تاپ های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰  دلاری که مبتنی بر پردازنده های اینتل هستند با ارتقای تراشه، دوربین و  بدنه می توانند رضایت کاربران را بیش از پیش جلب کنند.



اپل با استفاده از تراشه های اختصاصی خود و  کنار گذاشتن پردازنده های اینتل به دنبال فروش بیشتر این دستگاه ها است.  به زودی نیز نسخه جدید مک بوک ایر به همراه تراشه M2 وارد بازار خواهد شد و  با توجه به طراحی جدید و استفاده از تراشه به روز احتمالاً گران تر از مدل  های دیگر است. اما عملکرد بهتری نیز نسبت به مک بوک ایر M1 خواهد داشت. با  توجه به اینکه دستگاه مک بوک ایر با تراشه M1 نیز با استقبال فراوانی  روبرو شده بود احتمالا دستگاه جدید نیز با توجه به عملکرد بهتر در CPU و  GPU نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت. به همین دلیل این موضوع باعث نگرانی  سازندگان لپ تاپ های ویندوزی شده است. حتی ممکن است ورود این دستگاه جدید  برای اپل و دستگاه های قدیمی تر این شرکت نیز دردسرساز شود.

اپل